Oud-brandweercommandanten op bezoek in het Internationaal Brandweermuseum Rijssen

De Vereniging Oud Brandweerbevelvoerenden (VOB) bracht vrijdag een bezoek aan het Internationaal Brandweermuseum Rijssen en het Rijssens Museum.

Na koffie met gebak in het auditorium in het Koetshuis werden de oud-bevelvoerders en hun partners in groepen verdeeld voor een rondleiding door het brandweermuseum in het Bouwhuis en het historisch museum in de havezate.

Converseren

Tussen de bezoeken aan de musea door was er ruimschoots gelegenheid om zich te vertreden en met elkaar te converseren. Er werd een lunch gebruikt en de dag werd gezamenlijk afgesloten in het Koetshuis met koffie.

VOB-insigne

Voorzitter Jack Ruibing van de VOB dankte de vrijwilligers van het Brandweermuseum en het Rijssens Museum voor de hartelijke ontvangst, de interessante rondleidingen en de goede zorgen. Ruibing overhandigde museumvrijwilliger en oud-brandweerman Gerrit Fokker een sprinkler én het VOB-insigne dat strikt alleen aan de VOB-leden wordt toegekend. Beide voorwerpen zijn bedoeld om in de collectie van het brandweermuseum te worden opgenomen.

VOB-voorzitter Jack Ruibing overhandigt het draaginsigne aan oud-brandweerman Gerrit Fokker

VOB

De VOB is 23 jaar geleden opgericht om het persoonlijk contact te onderhouden en de vriendschappelijke betrekkingen te bevorderen. De VOB telt ruim 138 leden. Vrijdag waren zo’n 40 leden aanwezig op landgoed de Oosterhof. Jaarlijks wordt een nieuwe bestemming gekozen voor de contactdag om verhalen te delen en persoonlijke contacten aan te halen.