Open Dag Brandweer Rijssen & Brandweermuseum

Kom naar de Open Dag van de Brandweer Rijssen en het Internationaal Brandweermuseum Rijssen op zaterdag 11 juni 2022 van 10.00 – 16.00 uur
Er is van alles te doen voor jong en oud!

Het Internationaal Brandweermuseum Rijssen bestaat alweer 25 jaar en wil dit niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

Daarom organiseert het brandweermuseum samen met Brandweer Rijssen een open dag op zaterdag 11 juni 2022 van 10.00 – 16.00 uur.

De Open Dag wordt groots aangepakt! Er worden doorlopend meerdere demonstraties gegeven. Ook zijn brandweervoertuigen en voertuigen van overige (hulp)diensten aanwezig, waaronder de spectaculaire E-one crashtender.
Zelf eens ervaren wat de werkzaamheden van de brandweer zijn, maar wil je ook zien hoe de brandweer vroeger te werk ging? Dit alles kun je tijdens de open dag ervaren.
Kortom; een leuke dag uit voor de hele familie.

Entree brandweermuseum

Gratis voor de jeugd tot 18 jaar en € 2,- voor iedereen van 18 jaar en ouder.

Activiteiten en overige (hulp)diensten

Blusdemonstraties en voorlichting over brandveiligheid en brandpreventie
Vlam in de pan – Escaperoom – Droneteam – Springkussen
Gratis ritjes met de brandweerwagens van het museum
Gratis rondleiding door het brandweermuseum
Speurtocht door het brandweermuseum met leuke attentie als je alle vragen goed hebt
Verkleed je als brandweerman/-vrouw en maak een virtuele brandweerrit in het brandweermuseum
Diverse voertuigen Brandweer Twente
WensAmbulance Oost-Nederland
Politie met Medialab en ME-bus
Wolves autoberging
Rode Kruis
Verkoop diverse brandweerspulletjes, frisdranken & ijs!